Senyum Orang Asli

S/U Nisa' Gombak, Kak Long sibuk mendaftar Nisa' di Buku Pelawat


Alhamdulilah syukur yang tidak terhingga kepada Yang Maha Pencipta Langit dan Bumi dan segala Makhluk Nya.

Nisa' Gombak berjaya menjalankan salah satu visi kami bagi tahun ini dalam menjalin hubungan ukhuwah dan kemanusiaan bersama-sama masyarat tanpa mengira kaum, agama dan bangsa.

Sesi lawatan ke Perkampungan Orang Asli Hulu Kemensah, Hulu Kelang baru-baru ini berjaya membuka satu ruang baru kepada Nisa' Gombak dalam proses mengenal dan membantu segala yang termampu bagi merealisasikan hasrat remaja dan wanita yang mencintai segenap lapisan masyarakat tanpa mengenal kaum dan agama.


Wajah-wajah gembira Ibu-ibu Orang Asli Kemensah


Terima kasih yang tidak terhingga kepada Yang Berhormat Tuan Haji Saari bin Sungib selaku Adun Hulu Kelang yang meluangkan masa bersama-sama kami melawat Perkampungan Orang Asli ini yang merupakan penduduk kawasan beliau. Cenderahati dan sedikit peruntukan makanan diberikan kepada penduduk orang asli ini adalah hasil sumbangan dan keperihatinan Y.B Saari.



Y. B Tuan Haji Saari Sungib dan Isteri, Puan Aliza

Terima kasih yang tidak terhingga juga kepada Penduduk Orang Asli Hulu Kemensah dan Tok Ibak selaku Tok Batin yang sudi menerima lawatan kami dengan penuh senyuman. Melihat sambutan dan keramahan mereka yang begitu mesra menjadikan kami terhibur dan mudah-mudahan visi ini di terima Allah s.w.t . Inshallah hasil dari sambutan yang mengalakkan ini , kami bercadang akan mengadakan satu program susulan bersama-sama anak-anak orang Asli dan remaja mereka yang tampak kurang bergaul dengan masyarakat luar.


Anak-anak Orang Asli yang kepingin ke Zoo Negara. Kita gi yer nanti dik !

Semoga usaha yang sedikit ini diberkati Allah s. w .t sebagai salah satu langkah dakwah dari kami Nisa' Gombak. Wassalam.

1 Comment:

  1. Faizal R said...
    Tahniah diucapkan, teruskan berkhidmat dan berdakwah

Post a Comment