Sebahagian kegembiraan AJK Nisa' Gombak setelah tamat program. Sebahagian kegembiraan lagi disimpan sebelum pulang. Apa itu?

Pertandingan Bowling Nisa’ ’09 Piala Dato’ Dr. Hasan Ali telah berakhir dengan kumpulan dari Putrajaya dianugerahkan sebagai juara dengan membawa pulang piala beserta wang tunai RM 500.


Pertandingan yang diadakan di Pusat Bowling Flamingo Ampang turut menyaksikan kumpulan dari Kraftangan Malaysia dan Nisa’ Ampang dengan masing-masing sebagai naib johan dan tempat ketiga.


Tahun ini, Nisa’ Gombak selaku penganjur telah menerima penyertaan sebanyak 20 kumpulan dari pelbagai agensi dan individu berkumpulan. Selain Kraftangan Malaysia, turut serta ialah Pasti Gombak, Riezma Group, Lembaga Kemajuan Perempuan Malaysia, Universiti Islam Antarabangsa, Kg. Kerdas, Nisa’ Ampang, Nisa’ Wangsa Maju dan Nisa’ Gombak.


Program Tahunan Nisa’ Gombak ini telah dirasmikan oleh YB. Dato’ Dr. Hasan Ali, ADUN Pusat Khidmat Masyarakat Gombak Setia. Upacara perasmian semakin menarik dengan acara gimik balingan bola oleh YB Dato’ Dr. Hasan Ali sendiri.


Dalam ucapannya, beliau menasihati peserta agar sentiasa berakhlak mulia dalam apa juga disiplin kehidupan sehari-hari. Menurutnya, pakaian menutup aurat bukan kekangan untuk beraktiviti. Harapan beliau agar program sebegini diteruskan sebagai medium sihat untuk memperkenalkan Islam kepada masyarakat.


Peserta Bowling Nisa' 09 bergambar sambil mengangkat ibu jari. Ada juga mengangkat jari telunjuk & jari hantu.


Puan Arfifah@muallimah Arfifah selaku Ketua Nisa' gombak menyampaikan ucaptama. "Faham tak semua anak murid?"


Penyampaian cenderahati dari Nisa' kepada YB Dato' Dr. Hasan Ali, sebagai penghargaan selaku perasmi & penganjur bersama.


AJK Bowling Nisa' 09 tersenyum lebar bergambar setelah perut diisi dengan makanan enak Restoran Thai. Terima kasih kepada Kak Uzai yang belanja kami. Terima kasih daun keladi, kalau boleh nak macam ni lagi. Hihi...

Dr. Uzaimah (Kak Uzai) bersama dengan salah satu pasukan pemenang.


Inilah sebahagian lagi kegembiraan kami. Kenyang perut suka hati. Majlis meraikan kejayaan Bowling Nisa' 09 di Restoran Thai...juga meraikan ukhuwwah yang sering dirindui selalu.

Nisa ' Gombak selaku penganjur program mengucapkan jutaan terima kasih yang tidak terhingga kepada seluruh tenaga penggerak dan peserta-peserta yang terlibat. Tidak lupa kepada penganjur bersama iaitu ADUN Pusat Khidmat Masyarakat Gombak Setia, Dato' Dr. Hasan Ali dan Helwa Gombak Setia.

Ada rezeki, jumpa lagi tahun hadapan.

"MAJULAH SUKAN UNTUK IBADAH"




0 Comments:

Post a Comment