PALESTIN: Kepedihanmu Kami Rasai


Salam pertemuan kita sekali lagi di dalam ruangan blog ini.

Isu kepedihan palestin pada hari ini semakin di rasai. Kenapa Israel bertindak sebegini? kenapa adanya negara-negara Islam turut menyokong tindakan Israel? kenapa mereka masih sibuk memikirkan tentang kerjasama serta hubungan dengan negara sekutu Israel? kenapa? dan kenapa... Terlalu banyak persoalan, dan inilah antara soalan-soalan yang kami terima sejak kebelakangan ini, semua tentang Palestin, Israel dan sekutunya, tidak kurang juga memikirkan tentang Ekonomi Dunia, apa yang bakal berlaku? apakah impaknya juga akan dirasai oleh negara kita Malaysia? Pasti anda sendiri tahu jawapannya...

Di sini bukan untuk kami menjawab soalan-soalan demikian. Tetapi ingin berkongsi kepada semua tentang kekejaman Israel dan sekutunya dan apa pula tindakan kita bagi 'menghalang' dan 'memushankan' Israel?

Hari ini, bedilan demi bedilan bom dilontarkan sewenang-wenangnya ke Palestin, seolah-olah tiada insan bernyawa yang berada di sana (bumi Palestin). Kononnya, mahu memusnahkan senjata yang di sembunyikan di Ghazza. Kenapa senjata yang ingin di musnahkan tetapi insan yang tidak bersalah turut menjadi mangsa. Semakin hari, ramai wanita dan kanak-kanak mati terbunuh akibat serangan yang tidak berperikemanusiaan. Benarkah "terbunuh"? atau sememangnya mereka telah "di bunuh" oleh kekejaman Israel Laknatullah!


"Wahai para wanita... sungguh kalian adalah Ratu dalam Islam! Darah-darah siap ditumpahkan demi kalian. Orang-orang yang terbunuh untuk melindungi kalian tergolong mati syahid. Dan nyawa-nyawa menjadi luhur demi membelamu..."


HAMAS telah bernekad untuk berjuang hingga ketitisan darah terakhir demi mempertahankan agama serta saudara mereka. Tetapi Presiden Palestin sendiri langsung tiada reaksi apa-apa.

Malaysia adalah antara negara islam yang tidak menjalankan hubungan perdagangan dengan Israel. Benarkah begitu? dari sudut Dasar Ekonomi Negara, memang benar. Tetapi, tidakkah kita sedar atau sudah lama sedar (tidak ambil peduli), barangan Israel ada di negara kita pada hari ini? inilah 'kebijaksanaan' Israel dalam memperluaskan lagi pengaruh ekonominya, yang telah lama 'menghantui' atau bahasa kasarnya 'memperbodohkan' kita, tanpa kita sedari. Dengan itu, kami menyeru pada semua sidang pembaca, Hancurkan Ekonomi Israel!! Hancurkan Mereka!! Jangan sesekali mengguna,membeli atau apa sahaja istilah yang berkaitan dalam memiliki barangan mereka, Jauhkan! Boikot barangan Israel!!

Teringat pada petikan kata-kata penulis buku Jejak-Jejak Ekonomi Syariah oleh M.Luthfi Hamidi.

"Ancaman yang paling merbahaya dengan perkembangannya ekonomi syariah adalah bila di kaitkan dengan fanatisme agama. Mereka tidak suka bukan kerana sistemnya, melainkan semata-mata tidak ingin umat islam bangkit dari keterbelakangan ekonomi"


Lihat sahaja dalam Al-quran sendiri, Allah menceritakan kepada kita tentang kejahatan dan kedegilan orang-orang Israel (yahudi). Dari bermulanya dengan surah al-Baqarah ada sahaja ayat peringatan yang di mulai dengan 'ya bani israel...' . Sungguh, Israel memang Kejam! kejam! dan kejam!

Wahai seluruh umat islam di tanah air Malaysia dan di mana sahaja. Bangkitlah...dan bantulah saudara kita di Palestin. Benar, kita tiada 'kuasa' untuk menghentikan serangan Israel. Tapi kita ada Allah dan Doa sebagai 'senjata' utama kita. Lakukan Solat Hajat (rakaat kedua Qunut Nazilah), baca Surah Yasin/ al-Mulk/ at-Taubah/ al-Anfal. Khas memohon kemenangan bagi Mujahidin, kesabaran umat Islam dan kehancuran Israel serta golongan murtaddin dan munafiqin yang bersama mereka.

Ya Allah

Engkau hancurkanlah Israel!!

Kau kucar-kacirkanlah pertahanan tentera mereka,

Kau pecah belahkanlah kekuatan mereka,

Dan Kau limpahkanlah bala pada negara mereka!!

Ya Allah,

Engkau hantarkanlah Burung Ababil ke atas Israel!!

Dan hancurkan mereka,

seperti mana tentera bergajah hancur,

Kau hantarlah angin putting beliung,

seperti mana Kau binasakan Kaum Ad,

Kau hantarlah halilintar,

seperti mana Kaum Thamud tersungkur,

Kau terbalikkanlah bumi Israel,

seperti mana Kaum Luth tenggelam dalam kebinasaan!!

Ya Allah,

Engau berilah kekuatan pada Rakyat Palestin,

Kau teguhkanlah iman mereka,

Kau bantulah mereka mempertahankan negara mereka,

Kau dengarlah tangisan mereka yang menderita itu,

Ya Allah,

Bantulah Palestin,

Bantulah Palestin,

Bantulah Umat Islam.



" jika kamu menderita kesakitan, maka sesungguhnya mereka pun menderita kesakitan (pula), sebagaimana kamu menderitanya, sedang kamu mengharap dari Allah apa yang mereka tidak harapkan"
(An-Nisa':104)

"sungguh Allah tidak akan menzalimi seseorang walaupun sebesar zarah, dan jika ada kebajikan (sekecil zarah) nescaya Allah akan melipat gandakan dan memberikan pahala yang besar dari sisi-Nya"
(An-Nisa':40)

..:: terkedu seketika. apabila diberitakan oleh seorang sahabat di negara timur tengah, mereka melihat sendiri secara LIVE (kaca televisyen) Serangan Israel terhadap Ghazza, tapi tidak mampu berbuat apa-apa. Ya Allah, terasa ingin mengalir air mata.. PALESTINA in our heart...::



Oleh: Unit UKK (
Khidmat & Kaunseling)

1 Comment:

  1. Anonymous said...
    boikot barangan Israel!!!!

Post a Comment